tarsaskeszites.hu

tarsaskeszites.hu

Nauticus társasjáték

hard level családi játék

2017. június 20. - Tityo_1981

 2017-06-16_22_12_03.jpg

A Nauticus játék megérdemli, hogy mélyrehatóbban szemügyre vegyük. Árukat fogunk benne szállítani hajókon... nem, előbb hajókat fogunk építeni hozzá... nem, előbb hajóelemeket fogunk gyűjteni a hajóépítéshez... szóval nagyon sokmindent fogunk benne csinálni, amíg elérünk a célunkig.

Nem túl híres játék, nem is árulják sok helyen. Ára az alacsony és a hétköznapi között van, 11.000 Ft bontatlan csomagban. 2013-as megjelenés – már nem túl forró, de még nem is hűlt ki teljesen. A két feltaláló: Michael Kiesling és Wolfgang Kramer. Nem ma kezdték a fiúk a játékok tervezését, ez erős optimizmusra ad okot. 

Teljesen hétköznapi dobozban kapjuk, semmi extravagancia. Ami kibontás után egyből rámugrott, mint egy éhes xenomorph, hogy dobozba nem terveztek inzertet. Zacsik vannak, abból viszont jó sok. Ezért kár, mert ilyen kivitelnél már ezen nem szabadna spórolni. Biztos valami nyomdai bukfenc eredménye, kár érte, mert izgalmas kihívás ez egy jó szakembernek. 

Magyar szabályt töltögetni kell hozzá, szerencsére az összes elem nyelvtől független. Nem tartozik az egyszerű játékok közé, viszont nem is kell hozzá új diploma, ezen a részen szépen sepregettek a tervezők. 

A játékidőre 1,5 órát szánnak a doboz oldala szerint. Hát nem tudom, másnak hogy telik az idő, vagy mivel mérik, szabályismertetés után mi nettó 3-3,5 órát nyomtuk abszolút aktívan a játékot 4 játékossal. Nem tudom, ez hogy jött ki nekik, de nem is fontos igazán. Ami viszont fontos, hogy az a 4 óra úgy elrepült, hogy óra nélkül én is simán 2 órásra saccoltam volna.

2-4 játékos részére... simaliba, osszunk!

A játéktábla rendhagyó elrendezésű, hosszúkás forma, közepén egy nagy körrel. Nem kevés cumó kerül kipakolásra, és hagyni is kell helyet az épülő egységeknek, de szépen el lehet helyezni egy kisebb asztalon is.

2017-06-16_22_09_40.jpg

Az előkészületek nem vesznek el sok időt, neki lehet lendülni, szét kell válogatni pár lapkát, feltenni kényelmesen, jelzőket a kramer lécre, aztán kezdőjátékos kezd.

A középen levő kör kapja a legfontosabb szerepet, gyakorlatilag mint egy nagy motor üzemel, a játék végéig. Az összes többi lapka arra hivatott, hogy megszerezzük és flottát építsünk belőlük.

Meg kell mondanom ez a játékban működő kör fantasztikusan izgalmas. Eredeti a formája, egyértelmű a működése, egyszerű és nagyszerű. Több ilyen ötlet hiányzik manapság a társasokból. Egyetlen kör, 6 körcikkellyel, aztán elvisz a hátán egy komplett 1,5 kilós társast 4 órán keresztül.

2017-06-16_22_09_59.jpg

Le kéne már végre szállnom erről a 4 óráról. Az a helyzet, hogy ez a játék picit túllép a családi társas kategórián. Pofára nagyon olyan, mintha az lenne, nem is bonyolult annyira, de megtapogatja azt a réteget, akik szeretik a ezt a kategóriát de benne új kihívások után kutakodnak és nem sajnálják az időt, amit nem a mobiljuk simogatásával töltenek. 

A játékot szokás szerint nem írom le, venni kell hajóalkatrészeket, össze kell szerelni őket, amikor alakul a molekula, elkezdhetünk árukat is pakolni bele, és amikor már ez a műveletünk is szépen halad, el kell kezdeni még a játék vége előtt a kipakolásokat is, különben nem sokat ért a nagy igyekezet. A játék során nincsenek fázisok, nincs megmondva, mit mikor csinálhatunk, de mint egy jó történet, tovább úszik az játék menete az újabb fejezetek felé. 

Szépen, gyönyörűen ki van egyensúlyozva; nagyon szűkösen vagyunk alapanyagokkal, idővel és lehetőségekkel. Folyamatosan figyelni kell a többi játékost, ki hol tart, mit épít, miben tesz keresztbe, mit fog kiválasztani, amiből mi is profitálhatunk. Szívdobogás és egy fél infarktus a játék vége!

Azt meg kell mondanom, hogy olyan véget sikerült csinálni a játéknak, hogy engem például rommá vertek, de egész végig meg voltam róla győződve, hogy nagy meglepetés befutó leszek, mindenből kihoztam a maximumot, aztán persze a kramer léc meg nem ezt mutatta, de simán egy győztes élménnyel fejezte be minden játékos a játékot. Brávó!

Apróbb hibák szubjektív véleményem szerint: az elején vannak elszórva apró 1-2 pontok, amikért az ember hajlamos lehajolni. Nem kell, a játék végén egy-egy lépés 10-12 pontokat ér, az elején ne feltétlenül a pontokra másszunk, építsük az armadát, aztán jön majd minden!

A másik hiba, ami szerintem megoldásra is szorulna:
- 4 játékos
- 5 kör
- Körönként 7 forduló. Kiszámolható, hogy egy embernél egy forduló kimarad a körben. Ugrik a kezdőjátékos, 4 kör esetén egyenlő is lenne a kimaradások száma.
- Nade 5 kör van. Ugye? Valahol valakinek valami hiányzik majd. Konkrétan az utoljára következő játékos 1 akcióval kevesebbet választhat a teljes játék során. Nem, nem fogja ez meghatározni a sorsát, meg valami kis kompenzációt is kap a játék elején, de szerintem a szabályban meghatározott nagyon kevés. Házi szabály javaslat: az utolsó játékos kapjon még valamit, legalább egy munkást, vagy még 1-2 zsetont a játék kezdetén. 

Persze ennyi hiba igazán belefér egy ilyen komplex játékba.

Na, még pár kép a végére, nagyon szépek a grafikák, egyértelműek a jelölések, hátha ez átad valamit a játék hangulatából.

2017-06-16_22_11_14.jpg

2017-06-16_22_10_25.jpg

2017-06-16_22_11_23.jpg

A fent leírtaknak megfelelően én vidám szívvel ajánlom ezt minden velem hasonszőrűnek, nem kell megrettenni a hosszú játékidőtől, jó társassal gyorsan telik az idő!

Az értékelősdit viszont ezen pillanattól abbahagyom, semmi értelme.

Ez egy jó játék!

A bejegyzés trackback címe:

https://tarsaskeszites.blog.hu/api/trackback/id/tr8712605637

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása